Nieuwe serie Hart voor de zaak

Uitzending: vanaf woensdag 6 januari om 19.25 uur op NPO 2

In Hart voor de Zaak, een zesdelige documentaireserie over ondernemerschap en persoonlijke ontwikkeling, volgen we een jaar lang vier jonge ondernemers en hun coaches.

Het zijn allen deelnemers aan het Dare To Have a Dream-programma. De eigenschappen die je als ondernemer nodig hebt om je zaak succesvol te maken, de bevlogenheid en ambitie, de hobbels op je pad; het komt allemaal voorbij in de praktijk van deze ondernemers in het MKB, de ruggengraat van de Nederlandse economie.

Ook voor de coaches, gelouterde managers in het bedrijfsleven of de overheid, is het project een ontdekkingsreis. De ontmoeting met de passie van aankomende ondernemers blijkt een herijking van hun eigen drijfveren.

De vier geportretteerde ondernemers zijn jonge mensen met verschillende achtergronden in uiteenlopende branches. Hun hart voor de zaak geeft ze veel kracht, maar zit ze soms ook in de weg. Zoals ontwerper Olaf Ingwersen met zelfreflectie stelt: “Ik heb mijn idealisme als ondernemer wel bij moeten stellen in de zin dat ik nu wel weet dat niet iedereen er even vol voor gaat.”

Naast Ingwersen zien we interieurdesigner Güler Berk (“Ik hoor vaak dat ik heel hoge eisen stel”), horecaondernemer Tan Do (“Wij streven elke dag naar een 10”) en zorgondernemer Eddie Boateng (“Ik ben wel een avonturier”).

Eddie Boateng wordt gecoacht door Alex Kuiper (ING). Güler Berk wordt gecoacht door Afke van Rijn (ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid). Olaf Ingwersen wordt gecoacht door Mart Pfeiffer (Rabobank). Tan Do wordt gecoacht door Robin van den Burg (AEGON).

Hart voor de zaak is een serie van Viewpoint productions in samenwerking met de NTR.

Aflevering 1 (6 januari):

In deze eerste aflevering staan drijfveren centraal. Wie zijn deze ondernemers? Wat drijft hen? Wat was voor hen de aanleiding hun dromen uiteindelijk in daden om te zetten? Starter Güler zag een gat in de markt op gebied van interieurdesign. Maar wat motiveert de ervaren techneut Olaf om na tien jaar de volgende stap in zijn onderneming te zetten? En wat zijn de motivaties van de creatieve horecaondernemer Tan of de betrokken zorgondernemer Eddie?

Aflevering 2 (13 januari):

In de tweede aflevering geven de ondernemers een kijkje in de keuken van de dagelijkse praktijk van hun onderneming. Güler ontvangt haar designproducten uit Turkije. Op papier zagen ze er veelbelovend uit, maar zijn ze dat ook? Horecaondernemer Tan heeft het druk in zijn twee goedlopende Vietnamese restaurants. Ook zijn ouders zaten in de horeca, zij begonnen ooit met een loempiakraampje. Eddie’s zorgonderneming is mede geïnspireerd door zijn moeder, die begin jaren 90 een organisatie oprichtte ter ondersteuning van de slachtoffers van de Bijlmerramp.

Informatie over de overige afleveringen volgt.

—————————————————————————————–

Noot voor de redactie (niet ter publicatie): neem voor meer informatie contact op met
NTR Marketing & Communicatie, tel. 088 – 7799 111 of communicatie@ntr.nl.

Related Post